Monday 16 September 2013

VITAMIN-B COMPLEX melengkapkan vitamin B harian



Stress, migrain, kemurungan, letih serta lesu merupakan antara tanda-tanda badan kita mengalami kekurangan vitamin B. Vitamin B ialah sejenis vitamin yang larut air. Dengan itu, sekiranya badan kita mendapat vitamin B berlebihan, maka ia tidak akan disimpan, tetapi akan disingkirkan melalui sistem pencernaan. Oleh itu, sangat penting bagi bagi kita memastikan pengambilan vitamin B setiap hari. 




Kenapa mesti memilih vitamin B complex SHAKLEE..?? ok, sebenarnya vitamin B complex SHAKLEE memenuhi keperluan kesemua 8 jenis vitamin B yang diperlukan oleh badan termasuk asid folik semulajadi. Hebatkan..!!


Antara vitamin B yang terdapat di dalamnya ialah...

Vitamin B1 (tiamina) – penting dalam sintesis koenzim yang digunakan dalam pengoksidaan karbohidrat dan membantu fungsi normal sistem saraf.

Vitamn B2 (riboflavin) – memelihara kulit yang sihat dan membantu proses respirasi sel.

Vitamin B3 (asid nikotinik) – membantu proses respirasi sel dan memelihara kesihatan kulit.

Vitamin B5 (asid pantotenik) – membantu dalam sintesis antibodi, untuk pertumbuhan badan, membantu perkembangan sistem saraf, diperlukan dalam pengoksidaan karbohidrat dan lemak.

Vitamin B6 (pirodoksina) – membantu dalan sistesis asid amino, mengekalkan keseimbangan unsure natrium dan fosforus.

Vitamin B12 (kobalamina) – membantu dalam sintesis asid amino dan dalam membina sel darah merah.

Biotin (vitamin H) – terlibat dalam sintesis enzim.

Asid folik – bertindak sebaga koenzim dan membantu dalam sintesis asid nukleik.


KEPENTINGAN dan MANFAAT vitamin B complex...

·         Menukarkan makanan kepada tenaga – menukar lemak, karbohidrat dan protein kepada tenaga dengan itu mengurangkan masalah lemak dan kelesuan serta membantu dalam penghadaman.
·         Melawan tekanan ­– meningkatkan fungsi otak, meredekan sakit kepala, megawal tekanan, kemurungan dan insomnia.
·         Membantu tumbesaran – menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi setiap bayi dan kanak-kanak, membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang
·         Mengurangkan rambut beruban dan gugur – membaiki masalah kulit kepala, kelumumur, rambut gugur, beruban dan  mengekalkan kesihatan rambut.
·         Baik untuk mata – mengurangkan masalah keletihan mata, mencegah katarak, meningkatkan kualiti penglihatan, menguatkan memori dan daya pemerhatian/ fokus.
·         Mencegah anemia – membantu pembentukan sel darah merah yang sihat dan antibodi,  merawat/ mencegah anemia, sakit kepala, pening, lemah semangat, keletihan, migraine, muntah-muntah, mabuk darat atau laut.
·         Meredakan senggugut – baik untuk masalah senggugut (PMS), meredakan kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman terutamanya mereka yang mengambil ubat hormone dan ubat tahan sakit.
·         Mencegah perlcche – dikenali juga sebagai kerekahan mulut (mouth chiltis), mencegah jangkitan lidah (glossitis) dan nafas berbau.
·         Detoksikasi – meredakan alahan.


Jangan tangguh untuk perkara yang baik...dapatkan vitamin B complex semulajadi dari SHAKLEE terbaik untuk kesihatan anda...

5 orang pelanggan terawal SETIAP HARI akan mendapat harga yang ISTIMEWA daripada saya...cepat..cepat..

whatsApp/ fast reply sms : 013-3007043 (Mimi Izati)

No comments:

Post a Comment