Monday 16 September 2013

ALFALFA...raja tumbuhan



ALFALFA...ialah sejenis tumbuhan yang diketahui sebagai raja segala tumbuhan kerana tumbuhan ini merupakan pusat bagi pengumpulan segala nutrein. Kenapa begitu?? Ini kerana akar tunjangnya mampu mengunjur sedalam enam meter kedalam tanah dan dengan itu dapat menyerap pelbagai jenis nutrein dan garam mineral dengan lebih baik. 

Ia kaya dengan protein, asid amino, klorofil, serat, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia. Tidak semua jenis ALFALA adalah sama ini kerana ALFALFA SHAKLEE adalah yang terbaik dan bermutu tinggi yang ditanam tanpa racun, pestisid, bahan kimia, hormon sintetik dan bakteriosides. Ianya ditanam di California, USA. 10 biji ALFALFA menyediakan nutrisi yang menyamai segelas susu.


VITAMIN yang terdapat dalam ALFALFA...

Vitamin A (retinol) – penting untuk penglihatan dengan membina pigmen pengelihatan pada retina mata. Memberikan kulit yang sihat dengan menggalakkan pertumbuhan sel-sel baru serta melewatkan proses penuaan. Memelihara ketahanan badan terhadap penyakit terutamanya yang berkaitan dengan saluran pernafasan dan sangat penting kepada ibu yang sedang hamil.
Vitamin E (tokoferol) – membentuk sel darah merah, penting untuk memelihara sistem pembiakan yang sihat, bertindak sebaagi penggantioksida kerana mudah berpadu dengan hasil metabolism yang tidak stabil (radikal bebas). Dengan itu, vitamin E melindungi asid lemak tak tepu, vitamin A dan C daripada termusnah. Kekurangannya boleh menyebabkan kemandulan.
Vitamin U – menggalakkan kesihatan badan untuk membantu mengatasi ulser peptik.
Vitamin B6 (piridoksina) – mensintesis asid amino, mengekalkan keseimbangan natrium dan fosforus, menggalakkan kesihatan kulit dan saraf, membantu mengurangkan loya dan membantu asimilasi makanan dan metabolisme protein dan lemak.
Vitamin K (filokuinon) – terlibat dalam pembentukan thrombin yang diperlukan dalam pembekuan darah, membantu dalam fungsi hati, menyumbang kepada kecergasan dan panjang umur.
Vitamin D (kalsiferol) – membantu penyerapan ion kalsium dan fosforus dalam usus kecil, membantu pembinaan dan pemeliharaan tulang serta gigi yang sihat dan kuat.

MINERAL yang terdapat dalam ALFALFA...

Kalsium – membantu pembentukan dan pertumbuhan gigi serta tulang yang sihat, membantu dalam pembekuan darah, diperlukan dalam pengecutan otot dan koordinasi sistem saraf.
Zat Besi (ferum) – membina haemoglobin, mensintesis adenosine trifosfat (ATP) semasa proses respirasi.
Kalium – memelihhara tekanan osmosis bendalir badan dan plasma darah, penting dalam pemindahan impuls saraf, membantu dalam pengecutan otot yang normal dan membantu dalam pencernaan lemak.
Fosforus – membina tulang dan gigi, membentuk ATP semasa proses respirasi sel dan diperlukan untuk pengecutan otot.
Klorin (klorida) – elektrolit penting yang membersihkan dan menyucikan badan, mengawal metabolisme lemak, gula dan kanji.
Sodium – komponen penting dalam plasma darah, mengawal keseimbangan cecair di seluruh badan, meneutralkan asid, menghalang pembekuan darah, mengaktifkan limpa, usus dan fungsi perut. Kekurangannya boleh menyebabkan penghidratan sel secara berlebihan.
Silikon Magnesium – membantu dalam pengaktifan bagi banyak jenis enzim, mengekalkan fungsi normal otot dan sistem saraf, komponen dalam membina tulang.


KEPENTINGAN dan MANFAAT ALFALFA...

·         Mencuci hati, darah dan usus (detoksin)
·         Memperbaiki masalah sembelit
·         Mengurangkan senggugut
·         Mengurangkan kencing kotor
·         Mengatasi resdung, ekzena dan alergik
·         Mengurangkan keputihan
·         Menegangkan payudara (bagi wanita)
·         Membantu tenaga suami isteri
·         Meningkatkan stamina suami dan bertindak seperti kacip Fatimah untuk isteri
·         Membuang angin dalam badan
·         Membantu memperbanyakkan susu badan
·         Sangat sesuai untuk ibu-ibu menyusu dan bersalin
·         Melawan alahan dengan memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif
·         Menyingkirkan lemak dan kolestrol
·         Melawan tumor
·         Melegakan keletihan
·         Mencegah / merawat atritis
·         Mengurangkan bau badan, kaki busuk dan nafas berbau

ü  ALFALFA boleh diambil sebagai minuman herba dengan melarutkannya ke dalam air.
ü  Untuk memperbaiki sistem usus dan perut, ambil 10 bji ALFALFA, 3 biji PEPPERMINT-GINGER SHAKLEE dan larutkannya di dalam air. Boleh dicampurkan dengan jus buah-buahan untuk rasa yang lebih enak. 
5 orang pelanggan terawal SETIAP HARI akan mendapat harga yang ISTIMEWA daripada saya...cepat..cepat..

whatsApp/ fast reply sms : 013-3007043 (Mimi Izati)

p/s : AWAS, pesakit SLE tidak boleh ambil ALFALFA..!!

No comments:

Post a Comment