Friday 13 September 2013

ESP..ada apa dengan ESP...??

Energizing Soy Protein (ESP) merupakan supplement dari Shaklee yang paling menyengat dan hebat. Didatangkan dalam bentuk serbuk dalam satu canester yang boleh bertahan 1 1/2 bulan - 2 bulan. ESP mengandungi 9 asid amino (bentuk protein yang paling ringkas) yang sangat diperlukan oleh badan, tetapi ia tidak dapat di hasil oleh badan kita. 9 asid amino ini biasanya didapati dari makanan seharian kita..walaupun begitu, makanan yang kita makan tidak mampu memenuhi keperluan kesemua 9 asid amino perlu. Jadi, ESP inilah merupakan penyelamat kepada badan kita supaya sentiasa sihat dan bertenaga. 



PROTEIN (asid amino) terdiri daripada unsur karbon, hydrogen, oksigen & nitrogen. Ada sesetengah protein mempunyai unsur fosforus & sulphur. Makanan yang kaya dengan protein termasuklah ikan, susu, daging, putih telur dan kekacang (kacang tanah & kacang soya). Protein sangat penting untuk membina sel-sel baru, tisu-tisu badan, enzim dan hormon. Kanak-kanak yang sedang membesar sangat memerlukan protein. Kekurangan protein akan menyebabkan pertumbuhan terbantut (penyakit kwasyiorkor). Semasa badan dalam keadaan kekurangan karbohidrat, protein akan membekalkan tenaga.



Adakah kita pasti bahawa kita telah mengambil protein yang mencukupi...?? oohhh..tepuk dada, tanya selera..saya katakan bahawa protein yang diambil setiap hari memang tidak mencukupi..!!

“tapi saya sihat je...tak ade pon kena penyakit kwasyiorkor tu..” haa..kalau itulah jawapan kita, saya pasti semua manusia kat dunia ni akan dapat penyakit kwasyiorkor. Kenapa saya cakap macam tu? Sebab..kwasyiorkor itu akan 'appear' pada seseorang yang kurang protein tahap ekstem..pada tahap-tahap biasa masalah seperti kulit kusam, gelap, jerawat berparut...tu lah yang menunjukkan badan kita mula kekurangan protein.

Saya tak nak cakap banyak dah..
 

Kelebihan dan Fungsi ESP...

  • membantu dalam membina sel-sel baru, tisu-tisu badan, enzim dan hormon
  • memperbaiki sel-sel dan tisu-tisu badan
  • mempercepatkan rawatan pemulihan luka pada kulit
  • menyediakan tenaga dan rasa kenyang yang berpanjangan
  • memberikan dan mengekalkan kulit supaya sentiasa sihat dan muda 
  • mengurangkan dan menghilangkan parut jerawat
  • membantu dalam pengawalan paras kolesterol darah
  • mencegah risiko sakit jantung dan rapuh tulang (osteoporosis)
  • berupaya menghalang pertumbuhan sel-sel kanser 
  • mencegah sel-sel kanser dari merebak
 

ESP dari shaklee diperbuat daripada soya non-GMO (non-Genetically Modificated Organism) iaitu soya yang tidak diubahsuai genetiknya. Ini dipastikan sejak dari proses penanaman, penuaian hingga pemprosesan soyanya tidak mengandungi kolesterol dan laktosa.

yang pastinya juga ESP tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis dan pengawet

bagi mereka yang berminat dan sangat menjaga kesihatan, boleh mendapatkan ESP daripada saya...konsultasi adalah percuma...

5 orang pelanggan terawal SETIAP HARI akan mendapat harga yang ISTIMEWA...juga ada free gift..cepat..cepat..

whatsApp/ fast reply sms : 013-3007043 (Mimi Izati)


    

·     
·       

No comments:

Post a Comment